Awesome;
+Follow | Dashboard

Jawatankuasa Perwakilan Pelajar
Thursday, January 10, 2013 | 0 Awesome
Assalamualaikum w.b.t. Ab ada cerita yang begitu penting dalam diri Ab sekarang ni.  Bukan nak pergi berperang ok! Mari kita cerita dari mula mula ok.
*********************************
Pada pagi suatu hari itu, Ab sedang update update facebook. Time tu ada 200,++ notifications yang tak dibaca lagi. terpaksalah ni spend more time di FB as usual lah kan. Tiba tiba ternampak ada orang post di Jawatankuasa Perwakilan Pelajar. Pilihan Raya Kampus Politeknik Kota Kinabalu (PRK)? Interesting ! Ab pun fikirlah mahu join. Tapi Ab ada keraguan sikit, Tak sibuk sangat kah nanti? nanti terpaksa escape class Pastry terutamanya. Ab tak nak nakal nakal tak datang kelas Miss Emy. Tak kuasa! So time tu fikir sudah, tak mahu lah join JPP. 

Pada 2 Jan lepas, ada seorang kakak senior tanya,"dah hantar borang pilihanraya ke tak ni?."saya cakap belum lagi ni kak, tak sempat nak ambil borang. terus kakak tu bilang jangan lupa hantar. Ab pun pagi khamis tu pergilah HEP dengan gaya rambut ala ala Lee Min HOO! hohohoHO! Pergi hantar borang tapi tak lengkap tiada gambar paspot and salinan slip exam. HUH. Punya banyak kerja bila last minit kan. Yang bertuahnya, saya tak kena saman! walaupun pelajar dibelakang sudah ditegur dengan sahsiah rupa diri. Rezeki saya tak payah nak bayar saman lah kan. Wakakakkaka. Alhamdulillah. Time tu masih was was lagi nak join ke tak. Ab hantar sajalah. Kalau memang ditakdir, JPP juga akhirnya kan :) So Ab pun berserah kepada takdir seperti mana Ab menyerahkan Cinta Ab kepada ALLAH.

Petang 3 Januari, keesokan harinya, saya pergi HEP lagi hantar gambar paspot n slip exam tadi. Wah, panjang rambut dik, bilang si ****. rambut dalam paspot! Rambut ala ala LEE MIN HOO dah digunting dah di saloon mewah di IP. Macam rocksTAR! pulak. wakakkaka. Ok! semua settle dan tunggu next step by management! 

Hari ni pula sya terkajut. 9 Jan, Pinjam Samsung Galaxy Note 2 kawan untuk update fb sebab malam 8 jan saya tak bukak fb. BB problem! HUH! tension juga tak on9 sebelum tidur ni kan. Wakakakaka. Time tu di telipok! lepas makan nasi ayam. Tiba tiba tertinguk satu post yang ter tag nama saya. Sila pergi HEP jam 3 dengan blazer and manifesto masing masing. OMG! so HELLICIOUS! kenapalah aku tak boleyh update Fb pula kemarin. HUHU. kalau tak boleyh ready juga. Terus saya fikir tak payah turun ni. Kerja gila kan last minit. But kawan kawan saya support suruh saya masuk jak tu JPP. Diaorang kunun mahu sokong saya. tapi saya still ragu ragu lah! Fikir fikir fikir.. Arghhh tension, terus saya tidur atas meja di student center sementara eyza, ani, DK, rasyid n donna pergi cari makanan. Time tu dalam jam 2 lebiyh lah. Bangun bangun jak bincng balik sal JPP ngan diaorang!.

Buat apa tension tension, masuk jaklah kelas Halal Practice jak dulu. Punya syiok ustad Razhan yang ajar. Wakakkakakaka. Lepas ni kan, kena carefull sebelum makan apa apa. HUHU. Tiba tiba hati nurani saya tergerak mahu check BB saya. Ada Sms. "Pula, Sir ### ni, mana kamu? sila pergi ke HEP sekarang juga! URGENT" Maigod! dicari pulak sudah ni. Terus sa reply "Sir, ditelipok masih ni, dalam kelas"... Tet tet, next sms dtg "kamu pergi jak HEP sekarang, ada kelepasan." Terus sa bilang ma Ustad lam kelas n satu kelas diam seminit. Terus sa tanya! macam mana ni? Wakakakkaka Semua org ketawa pula. Bah Bah, aku terus keluar dari kelas dengan perasaaan yang susah nak digambarkan. Excited? i'm not sure for that!

Mencari bas poli? Maiygod, teda bas poli ni. Bah ndak apa, cari lagi di stesen bas mana taw boleyh manambang bas luar. Tanya ngan pakcik tu. "Uncle, pergi poli berapa?" kamu tahu berapa jawabnya? "7 ringgit jak". Gila cekik darah. Dengan Muka selamba lagi tu. Fikir ku ni anak orang bangsawan?  Huhu. Tiba tiba tertengok ada senior sem 6 menambang van. Bah sa join jak lagipun tambang seringgit jak. Huhuhuhu.. i save my another 6 ringgit. wowowoowoww

Tut tut tut. Sampai poli sudah. Terus bergegas p HEP sambil bertegur tegur dengan member yang kebetulan terserempak! tettt. sampai di HEP dah. Mencari ni dimana, rupanya dalam bilik mesyuarat kah i'm not sure masuk jak. Dup Dap Dup Dap. Gemuruh di jiwa tidak terkata. Malu pun ada, kekok pun ada, memandangkan biasa buat show, tak ketara sangat lah! huhuhu. 2 3 orang sudah bentang manifesto, tapi saya masih bingung. Matila begini, y so last minute. Terus saya fikir apa ayat mahu disusun ni. Idea lama sudah ada. Ok last calon, pliz present ur tot? punya neves sa berdiri sampai bergagar kaki saya.oh s*^%! apa yang diplan semua berterabur! idea pun tak berapa nak jelas. OMG i felt really suck but nevermind, its just me! hahahaha. Terus kami dikomen ttg manifesto, Biarlah mnjadi manfaat buat peljr seluruh jabatan, poli n staf sert lect sekali. HUH! malunya saya, sudahlah satu jak ni manifesto.hohohohoho. Ok tak pewr, pas ni buliyh lagi cari idea n susun ayat cantik cantik.

persoalanya:


1. ready ke tak ni
2. maw go on jak kah?
3. betul2 kah juga saya ni 
Haish! tension! walauapa apapun kena serah semuanya kepada ALLAH. Apa apa keputusan saya buat ni ada sebabnya, semoga semuanya baik baik sahaja :)  Baik sambung tidur..llalalalalaala


« More Post | Less Post »

Awesomepeople
Little thing about me

Haii. This is my bloggie. Come here. It was amazing right ? hoho, just kidding LOL.

» Meet The Owner
» » Linkies
» Mr.Entries

Shoutwhatyouwant
My Favourite TAGBOARD


Credit
Thanks to them

» Template by : Iyra Monster
» Software : Photoshop CS5
» Pictures from : WeHEARTit
» Owner ::Taiko:: : AB Der Tiramisu/Face book
» Colour : Black, Grey, Yellow, Orange, Red, Green, Purple, Blue, Pink, White n Brown

Past=kisah lama